יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי – טיפול אפקטיבי, אך דיסקרטי

אתם לא חייבים לגלות לאף אחד שאתם עוברים טיפול ליישור השיניים. יישור שיניים פנימי מאפשר לכם לעבור טיפול אורתודנטי בלי שאף אחד ידע. זוהי שיטת טיפול חדשנית שבה הסמכים מודבקים על החלק הפנימי של השיניים ואתם יכולים לדבר ולחייך בלי שאף אחד יבחין במכשור במשך כל תהליך הטיפול.

יישור שיניים פנימי – דרך דיסקרטית ליישור השיניים

הכול התחיל בהוליווד. שחקנים, אנשי תקשורת ומפורסמים רבים ביקשו לעבור טיפולי יישור שיניים, אך חששו שהרכבת הגשר על השיניים במהלך הטיפול תפגע במראה האסתטי שלהם. הדרישה ליישור שיניים בלתי נראה הולידה את השיטה החדשה, ומאז כל אחד יכול לעבור טיפול של יישור שיניים בלי שאף אחד יראה וידע.
הטכניקה החדשה עושה שימוש ברעיון הוותיק של יישור השיניים, אך פועלת בזווית הפוכה. במקום להרכיב את גשר המתכת על הצד החיצוני של השיניים, מרכיב האורטודנט את הגשר על הצד הפנימי של השיניים הנמצא בתוך חלל הפה.
בביקור הראשון של המטופל אצל האורטודנט, יבדוק הרופא את התאמתו של המטופל לשיטה זו. הוא יברר את גיל המטופל, את מצב הבריאות הדנטאלית של השיניים וקריטריונים נוספים. אם יחליט הרופא כי המטופל מתאים ליישור שיניים בשיטה זו, הוא ימדוד את שיני המטופל וישלח אותם לחברה המתמחה בהכנת גשר פנימי. לפי המידות ששלח הרופא תבנה החברה גשר פנימי שיתאים בדיוק לשיני המטופל. לעתים יבקש הרופא מהמטופל לעבור מספר טיפולים דנטאליים, כמו לדוגמה עקירת שיניים, כדי לאפשר לגשר הפנימי לפעול ולמרב את הצלחת הטיפול.
משך הטיפול ביישור שיניים פנימי זהה כמעט למשך הטיפול ביישור שיניים חיצוני. חשוב לדעת כי שיטה זו דורשת תשומת לב רבה יותר בניקוי השיניים ובשמירה על היגיינת הפה. הרופא המטפל ינחה את המטופל איך לנקות את השיניים בתקופת הטיפול כדי לשמור על שיניים בריאות ונקיות.
יישור שיניים פנימי מתבצע על ידי רופא מומחה שעבר הכשרה מיוחדת בתחום זה.

יישור שיניים פנימי – כדאי או לא כדאי?

– היתרון החשוב ביותר של שיטת טיפול זו הוא במראה האסתטי.

– הסמכים המודבקים במשטח הפנימי של השיניים לא נפגעים מכתמים העלולים להופיע במהלך הטיפול ( דה- קלסיפיקציות).

– השימוש בסמכים פנימיים מאפשר לרופא ולמטופל לראות בבירור את התקדמות הטיפול ואת השפעתו על השפתיים של הפה בלי ההפרעות של הסמכים החיצוניים.

– הסמכים המשמשים לשיטה זו מיוצרים בדרך כלל מסגסוגת המכילה אחוז גבוה של זהב, ולכן הם יוצרים גירוי נמוך יותר של רקמת החניכיים.

– יישור שיניים פנימי לא מתאים לכל אחד. הטיפול מתאים לאנשים בוגרים שצורת פיהם והמנשך הפנימי שלהם התעצבו לגמרי ושכל שינהם כבר צמחו עד תום.

– לעתים יחוש המטופל אי נוחות בפה והפרעות בדיבור. הלשון אשר הינה איבר משמעותי בתהליך הדיבור נוגעת כל הזמן בסמכים, גורם אשר עלול לגרום להפרעות בדיבור.

– המחיר של יישור שיניים פנימי יקר יותר מאשר יישור שיניים חיצוני, אך לכל מי שחש אי נעימות ללכת עם ברזלים על השיניים, זוהי הוצאה משתלמת.