הכול על אורתודונטיה


אם יש לכם שאלות בנושא אורתודונטיה, ייתכן שתמצאו להלן את התשובות. אם יש לכם שאלה שלא ענינו עליה כאן, אנא אל תהססו ליצור עמנו קשר ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

מתי כדאי להביא את ילדי לאורטודנט?

הזמן המומלץ לביקור ראשון אצל האורטודנט הוא כאשר מופיע סימן ראשון לבעיות אורתודונטיות, או לא יאוחר מגיל 7.

מהם היתרונות בהערכה אורתודונטית מוקדמת?

הערכה מוקדמת מאפשרת לאתר בעיות בשלב מוקדם וכך להציע את הטיפול היעיל ביותר. גם אם אין צורך בטיפול אורתודונטי בשלב זה, האורטודנט יכול לעקוב אחר הצמיחה וההתפתחות, כך שהטיפול יתחיל בזמן האופטימלי.

מדוע גיל 7 נחשב לזמן הטוב ביותר לבדיקה?

זהו הגיל שבו בוקעות השיניים הטוחנות הראשונות הקבועות, ומשמעות הדבר היא שהאורטודנט יכול להעריך משתנים חשובים בנוגע ליחס בין השיניים ולבעיות לסת, כגון סגר עובר אנכי, מנשך פתוח וצפיפות.

האם אני מועמד מתאים? כיצד אוכל לדעת אם אורתודונט יכול לעזור לי?

אורטודנט יכול ליישר את שיניך להשגת מראה אסתטי ואטרקטיבי. עם זאת, אורתודונטים יכולים גם למלא תפקיד חשוב בשמירה על בריאות הפה. שיניים עקומות ומנשכים בעייתיים (ליקויי סגר) יכולים להשפיע על הדרך שבה אתה לועס ועל יכולתך לנקות היטב את שיניך. לליקויי סגר יכולה להיות השפעה רבה על בריאות השיניים ועל הביטחון העצמי. הערכה על ידי אורטודנט תעזור לך לקבוע את טיב הבעיה והדרך הטובה ביותר לטפל בה.

בתור ילד מעולם לא היו לי טבעות. האם מאוחר מדי ליישר את השיניים כמבוגר?

לא, אף פעם לא מאוחר! ניתן להזיז שיניים בריאות למקומן המתאים בכל גיל. מבוגרים העוברים טיפולים אורתודונטיים הם תופעה שכיחה. גשר לשיניים וקשתיות מיוחדות ליישור השיניים יכולים לאפשר דיסקרטיות, כך שמבוגרים ישיגו חיוך מושלם תוך הפרעה מינימלית למראה ולשגרת היומיום.

מהן סוגי הבעיות שאורטודנט יכול לתקן?

ישנן מגוון בעיות אורתודונטיות שניתן לפתור בטיפול המתאים. לחץ כאן כדי לעבור לדף בעיות אורתודונטיות נפוצות. לחץ כאן כדי לעבור לדף בעיות אורתודונטיות נפוצות.

מה עלות הטיפול?

עלות הטיפול משתנה ותלויה בחומרת הבעיה ובטיפול הנחוץ. לפני תחילת הטיפול תקבל פירוט של התשלומים והעלויות.

אני חושש מהרכבת טבעות. האם ישנן חלופות?

למבוגרים אנו מציעים פתרון נוח ויעיל במקום ברקטים (טבעות). D-aligners™ הן קשתיות שקופות מפולימר המיוצרות במיוחד לשיניך באמצעות טכנולוגיית הדמיה ממוחשבת מתקדמת. בשונה מברקטים, ניתן להסירן בזמן האוכל ובאירועים מיוחדים, אולם יש להרכיבן לפחות 17 שעות ביום למידע נוסף על D-aligners™ לחץ כאן או צור קשר עם מרפאתנו.
בנוסף יש ברקטים נסתרים, שאותם מדביקים בצד הפנימי והבלתי נראה של השיניים. פנה לאורטודנט שלך לפרטים נוספים.

האם טבעות כואבות?

רוב המטופלים חשים אי נוחות כאשר הם מרכיבים ברקטים בפעם הראשונה ובזמן ההידוק והכוונון על ידי האורטודנט. משכך כאבים יפתור ביעילות כאב קל זה. צוות האורתודונטיה יעזור לך בכל בעיה של אי נוחות.

אם אני מטופל אצל אורטודנט, האם עדיין עלי ללכת לרופא השיניים?

בזמן הטיפול אצל האורטודנט חשוב מאוד לשמור על שגרה קבועה של היגיינת פה, הכוללת צחצוח שיניים יסודי, ניקוי בחוט דנטלי וביקור אצל רופא השיניים לניקוי קבוע. ברקטים יכולים להפריע ליכולתך לנקות את השיניים ביסודיות, לכן חשוב יותר מאי פעם לבקר אצל רופא השיניים באופן סדיר במהלך הטיפול.

כמטופל, כיצד אוכל לתרום להצלחת הטיפול?

המידע להלן יעזור לך להבין מהן סוגי הבעיות האורתודונטיות שבהן נוכל לטפל:

  • לשמור על היגיינת פה טובה על ידי צחצוח יסודי.
  • להרכיב את המכשירים והגומיות או הקשתיות בדיוק כפי שהורה לך האורטודנט.
  • להקפיד על ביקורים סדירים אצל האורטודנט כפי שנקבעו לך.
  • אם המכשיר ניזוק (חוט שבור), צור קשר מיד עם המרפאה להתייעצות, עזרה ותיקון.