בעיות אורתודונטיות נפוצות

המידע להלן יעזור לך להבין מהן סוגי הבעיות האורתודונטיות שבהן נוכל לטפל:

צפיפות

צפיפות מתרחשת כאשר הלסת קטנה מדי לשיניים, או כאשר השיניים גדולות מדי ללסת בגודל רגיל. בנוסף למראה לא אסתטי, שיניים צפופות עלולות לגרום גם לבעיות כגון נסיגת חניכיים ודלדול עצם הלסת, מנשך לא תקין ושיניים כלואות. במקרים מסוימים, מטופלים עשויים להצטרך לעבור עקירת שן כדי לפנות מקום בלסת, על מנת שהשיניים האחרות יוכלו לזוז למקומן הנכון.


סגר עובר אופקי (overjet)

מתרחש כאשר השיניים העליונות הקדמיות בולטות מעבר לשיניים הקדמיות התחתונות. מצב זה מעיד על מנשך לא תקין של השיניים האחוריות (הטוחנות) או לסת לא מאוזנת. סגר עובר אופקי יכול להיגרם ממציצת אגודל או אצבע.


מנשך עובר אנכי עמוק (deep overbite)

מתרחש כאשר מנשך השיניים הקדמיות התחתונות עמוק מדי מאחורי השיניים העליונות. מצב זה עלול לגרום לנזק ולאי נוחות לחיך או לרקמת החניכיים מאחורי השיניים הקדמיות, וכן לשחיקה מופרזת של השיניים החותכות.


מנשך פתוח (open bite)

מתרחש כאשר השיניים הקדמיות העליונות והתחתונות אינן במגע ונוצר מרווח בין השיניים באזור הקדמי מה שמעביר את הלחץ ועבודת הלעיסה לשיניים האחוריות. מצב זה הופך את תנועת הלעיסה לבלתי יעילה ועלול לגרום לבעיות בפרק של הלסת התחתונה ובנוסף לשחיקה משמעותית ולנזק לשיניים האחוריות.


משנן מרווח

משנן מרווח לא תקין בין השיניים מתרחש כאשר יש רווח גדול מדי בין השיניים, כאשר שן אחת או יותר חסרות, או אם קשת השיניים רחבה מדי. מצב זה עלול לגרום לחוסר ביטחון כתוצאה ממראה לא אטרקטיבי.


סגר צלבי קדמי או אחורי (cross bite)

עשוי להתרחש כאשר המנשך (הסגירה) בין השיניים העליונות לתחתונות הוא הפוך. מצב זה עלול לגרום לקשיים בנגיסה ובלעיסה, לסטייה ולהתפתחות לא תקינה של הלסתות. הבעיה מתגלית ומתוקנת לעתים קרובות בשלב מוקדם


סגר הפוך קדמי (underbite)

מתרחש כאשר הלסת התחתונה בולטת מעבר ללסת העליונה, כך שהשיניים התחתונות הקדמיות בולטות מעבר לשיניים הקדמיות העליונות. זוהי אינה בעיה נפוצה.